Wśród kuchennych sprzętów XXI wieku zdarzają się tak zjawiskowe technologie, że aż trudno się powstrzymać, by ich nie wypróbować i nie przetestować we własnym domu i studyjnej kuchni. Założyliśmy kiedyś, że pokażemy światu w naszych sklepach tylko to, co sami sprawdziliśmy i co chcielibyśmy mieć lub co od dawna już mamy. Dlatego, jak widzisz, mocno okrajamy ofertę naszego sklepu Prestiżowej Kuchni. Nie chcemy chwalić się ilością, a jakością. I to jakością sprawdzoną.

 

Żeby poznać, trzeba używać

Chcemy się czuć odpowiedzialni w stosunku do naszych Klientów i samych siebie. Nie możemy mówić nikomu, że coś jest dobre, jeśli nie mamy co do tego pewności. A taką pewność zyskać można jedną, jedyną drogą - testując przez całe lata wybrane marki.

Dobrze pamiętamy początki naszego pierwszego sklepu, SmakuProstoty, gdzie przez pierwsze kilkanaście miesięcy proponowaliśmy naszym Klientom sprzęt, którego jeszcze nie mieliśmy szansy obejrzeć, o użyciu nie mówiąc. Przyznamy szczerze, że był to dla nas wyjątkowo stresujący, pełen dyskomfortu czas. Jak porównać ze sobą patelnię i patelnię, skoro się ich na oczy nie widziało? Owszem, producent napisał, co trzeba, ale jak to się ma do praktyki? Każdy będzie mówił o swoim sprzęcie dobrze, czy bardzo dobrze, ale - czy aby na pewno nie przesadza? Czy producent zdradził wszystkie mankamenty? Czy powiedział, jak sobie poradzić w codziennym funkcjonowaniu?

 

Wszystko wychodzi w praniu

Po latach testów, sprawdzania sprzętu, używania go na co dzień, dowiedzieliśmy się, któremu z nich można zaufać. Ale trzeba też zdawać sobie sprawę, że może komuś innemu nie do końca spasować, czy nie działać, jak teoretycznie powinien. Przykład z życia. Klient kupuje żeliwny garnek. Żeliwo uwielbia kuchnię indukcyjną, na której nagrzewa się błyskawicznie i działa, jakby dla niej było stworzone. Tak wynika z naszych doświadczeń z bardzo różnymi kuchniami indukcyjnymi i, oczywiście, z opinii producenta. A tu nagle rozżalony Klient dzwoni, że na jego indukcji garnek nie działa, nie nagrzał się, wyraźnie jest do niczego. W tej sytuacji trzeba doskonale znać sprzęt, by nie wpaść wraz z Klientem w histerię i nie wieszać przysłowiowych psów i na garnku i producencie. Bo w 99,9% wypadków okazuje się, że nie garnek winien, a kuchnia indukcyjna, która z różnych przyczyn nie działa. Naszą rolą jest pomóc Klientowi znaleźć problem i wyeliminować go. Nie jest sztuką odesłać nieszczęśnika do producenta, gdzie pewnie i tak nie znalazłby wsparcia.

 

Miniony detali tworzą pełnię doświadczenia

Trudno byłoby odtworzyć te wszystkie niezliczone godziny, miesiące i lata, które poświęciliśmy badaniu naszego sprzętu. Trzeba było sprawdzić każdy typ patelni, garnka, woka, każdy nóż, by wiedzieć, jak się dany sprzęt zachowuje normalnie, a jak wtedy, gdy braknie jakiegoś szczególnie istotnego dla jego obsługi detalu. Nie pamiętamy już, ile czasu zajęły nam, np., testy olejów, na których smażyliśmy co się tylko nawinęło pod rękę na każdym możliwym typie patelni.

Producent tego wszystkiego nie mówi, bo często pewnie i nie zbadał. Sprzedawca, który nie widział sprzętu na oczy, nie ma o tym bladego pojęcia. Bo to wszystko wychodzi w praniu.

 

Testujących jak na lekarstwo

Okazało się, że na rynku luksusowego AGD w Polsce jest nadal gigantyczna dziura. Mało kto wie, jak sobie z danym sprzętem radzić. Nadzwyczaj często Klient, który przetestował kwestię na własnej skórze, wie więcej, niż niejeden sprzedawca. Dlatego postanowiliśmy już całe lata temu zrobić coś odmiennego. Testować do upadłego. Badać, sprawdzać, dowiadywać się po latach, czy nasze wcześniejsze spostrzeżenia są nadal aktualne. I dzięki temu właśnie możemy powiedzieć, że taki a taki nóż wytrzyma od ostrzenia do ostrzenia tyle a tyle czasu, dany garnek po latach będzie wyglądał tak, a nie inaczej, a ta właśnie, odpowiednio rozgrzana patelnia pozwoli usmażyć nawet najbardziej karkołomne potrawy.

Nie da się tego wszystkiego dowiedzieć, jeśli się ze sprzętem nie obcuje. Stąd twierdzimy, że robimy coś, czego niewielu przed nam się podjęło. Czujemy się wyróżnieni, gdyż porwaliśmy się na coś, czego w naszej branży spróbowało raptem kilka firm na całym świecie.

 

 

Zespół sklepu PrestiżowaKuchnia z upodobaniem od lat testujący i prosty i bardzo skomplikowany sprzęt kuchenny

Zdjęcia: DepositPhotos