• WSPARCIE DLA NASZYCH KLIENTÓW
  • AUTORSKIE TESTY SPRZĘTU
  • 30 LAT DOŚWIADCZENIA W BRANŻY
Każda paczka jest ubezpieczona
Każda wysyłka gratis

Hatsukokoro Atelier - 63-warstwowy japoński nóż uniwersalny Shotoh, 15 cm, mistrz Tomoo Matsumura

1659
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 1 659 zł
Produkt dostępny
Dostawa gratis
Każda paczka jest ubezpieczona
Towar wysyłamy kurierem
Każda wysyłka gratis
14 dni na zwrot towaru

Japońskie noże mogą powstawać w fabrykach, kuźniach lub… w atelier, czyli dostosowanej do potrzeb danego artysty pracowni. Atelier to miejsce, w którym powstaje prawdziwa Sztuka. Dlatego też marka Tojiro stworzyła dla wybranych mistrzów kowalstwa Atelier, w którym ci niezwykli ludzie mogą dać upust swoim talentom. Tam właśnie powstają, m.in., niszowe noże mistrza Tomoo Matsumury.

Damasceńskie, 63-warstwowe ostrza utrzymane w pierwotnym stylu pół-kurouchi (czernione), czarują i uwodzą. To kowalstwo klasy Premium, dla pasjonatów.

Noże z kolekcji Hatsukokoro Atelier są tworzone i ostrzone ręcznie. Ich rdzeń powstał ze stali VG-10, którą otaczają naprzemiennie kute warstwy twardej i miękkiej nierdzewnej stali wysokowęglowej. Całość ma twardość 61 HRC. Niech jednak nie zwiedzie Cię ta pozornie niska wartość. Ostrza Hatsukokoro kroją wręcz wybitnie, jak przystało na mistrzowskie noże. Możesz ostrzyć je raz na 8-12 tygodni. Ważne, byś używał wysokiej klasy kamieni i kroił na japońskich deskach Asahi lub Hasegawa.

Zeuropeizowane w formie rękojeści mistrzowskich, japońskich noży Hatsukokoro Atelier powstały z ekstremalnie twardego, odpornego na wilgoć drewna eco wood.

 

Zapraszamy Cię do obejrzenia naszego filmu o nożach japońskiego mistrza Tomoo Matsumury. Znajdziesz go poniżej.

Jak wykorzystasz nóż Shotoh
Hatsukokoro mistrza Tomoo Matsumury

NÓŻ DO KROJENIA
NIEWIELKICH WARZYW
I OWOCÓW

NÓŻ DO OBIERANIA
WARZYW I OWOCÓW

NÓŻ DO DEKORACYJNEGO
KROJENIA I FOOD DESIGNU

NÓŻ DO KROJENIA
SERA, POMIDORÓW
I WĘDLIN

NÓŻ DO KROJENIA
MIĘSA W KOSTKĘ

Obejrzyj filmy
o japońskich nożach

  • Obejrzyj film o niezwykłych ostrzach kutych ręcznie przez mistrza Tomoo Matsumura, który już teraz należy do szacownego grona kowali uprawiających tradycyjne, japońskie rzemiosło.
  • Film przybliży sylwetkę świetnego mistrza, jego znakomite noże i specyfikę regionu, w którym powstają.

  • Dowiedz się, jak sprawnie i poprawnie kroić japońskimi nożami.
  • Pozbądź się starych nawyków, a zrozumiesz, dlaczego ludzie kochają kroić japońskimi nożami.
  • W poradniku pokazujemy błędy i podstawowe techniki dobrego krojenia.

Materiał i wymiary
noża uniwersalnego Shotoh
Hatsukokoro mistrza Tomoo Matsumury

Materiał

  • rdzeń - stal VG-10
  • ostrze - 62 warstwy w części czernionej, niepolerowanej, miękkiej i twardej stali nierdzewnej
  • rękojeść - eco-wood

Wymiary

  • długość ostrza - 15 cm
  • waga - 94 g

Produkty z tej samej serii

Obejrzyj wszystkie produkty z serii

Nóż Hatsukokoro
mistrza Tomoo Matsumury
w skrócie

  • noże dla wielbicieli mistrzowskich, japońskich ostrzy
  • 63 warstwy stali utrzymanej w części w stylu kurouchi
  • twardość stali - 61 stopni HRC
  • rękojeść - eco-wood
  • klasa ostrości - perfekcyjna (8/10 punktów wg naszych kryteriów doboru noży)

NASZ EKSPERT
RADZI

Poniżej:

 

- jak dbać o japońskie noże mistrza Tamoo Matsumury
- na czym i jak ostrzyć noże z Japonii
- co dobrać do noży Hatsukokoro

Jak zadbasz o swój nóż?
Wiedza w pigułce

 

OSTRZ NA KAMIENIACH
CERAMICZNYCH LUB
SYNTETYCZNYCH

ZALECAMY JAPOŃSKIE
DESKI DO KROJENIA

PRZECHOWUJ NA
LISTWACH LUB PULPITACH
MAGNETYCZNYCH

NIE KRÓJ MIĘSA
Z KOŚCIĄ

NIE KRÓJ
MROŻONEK

NIE MYJ
W ZMYWARCE

Na jakich kamieniach
naostrzysz swój japoński nóż
mistrza Tomoo Matsumury?

  • Japońskie noże Hatsukokoro Tojiro Atelier ostrz na kamieniach o gradacji 1000 i 3000 lub 1000 i 5000. Poleruj na gradacji od 6000 gritów w górę.
  • Wyjątkowość ręcznie kutej stali VG-10 polega na tym, że możesz ostrzyć ją na gradacjach do, nawet, 16 000 gritów.
  • Noże Hatsukokoro ostrz w proporcjach 50/50. Jeśli sobie tego życzysz, możesz stopniowo zmienić ich geometrię w proporcjach 60/40 lub 70/30 (wtedy na 6-7 ruchów z jednej strony przypadają 4-3 z drugiej). Pamiętaj, że proces jest nieodwracalny.
  • Mocno stępione ostrza noży Tojiro Atelier naprawiaj na kamieniach o ziarnistości od 120-500 gritów.
  • Cały proces ostrzenia noża, przy zastosowaniu 3 kamieni, nie powinien trwać dłużej, niż 10-12 minut.

Naucz się ostrzyć
japońskie noże
To łatwe!

  • Boisz się, czy dasz radę naostrzyć swój japoński nóż? To banalnie proste!
  • Obejrzyj film o podstawach ostrzenia, a od razu nauczysz się ostrzyć.
  • W filmie zobaczysz kamiennie ceramiczne. Na ostrzałkach syntetycznych ostrzy się w ten sam sposób.

Wybierz akcesoria
pasujące do noża
Hatsukokoro Tojiro Atelier

TU WPUSZCZAMY
TYLKO CIEKAWSKICH

Nasz ekspert dobrze gada, bo:

 

- jest pasjonatem japońskich noży
- ma ponad 30 lat doświadczenia w branży
- testuje każdy sprzęt, który mamy w sklepie

Surowa prostota
i pierwotna elegancja
noży Hatsukokoro

  • Noże z kolekcji Hatsukokoro, mistrza Tomoo Matsumury, są w połowie czernione. Ich niepolerowane ostrza to symbol dzikości i furii żywiołów.
  • Kontrastuje z nimi bardzo ładny, polerowany 62-warstwowy damast, otulający rdzeń z wysokowęglowej stali VG-10.
  • Japońskie, ryte ręką mistrza inskrypcje w kanji nadają ostrzu majestatu. Te noże, niemal automatycznie, traktuje się z szacunkiem i respektem. A jak kroją… to już inna, nadzwyczajna historia.

Rękojeść bez fajerwerków,
czyli słów kilka o uchwytach
noży Hatsukokoro Atelier

  • W końcu nóż za coś trzeba trzymać… - wyraźnie z takiego założenia wyszedł mistrz Tomoo Matsumura, wyposażając swoje noże w bardzo proste i, co specyficzne, zeuropeizowane rękojeści.
  • Często zdarza się, że splendor japońskich noży podnoszą dość malownicze trzonki. Tu chodzi raczej o to, by docenić moc ostrza. A rękojeść z drewna eco-wood jest genialnie wygodna.
  • Eco-wood nie wchłania wilgoci, nie pęcznieje. Stąd po noże Hatsukokoro Atelier chętnie sięgają również profesjonalni kucharze. I to doskonale mieści się w filozofii skromnego mistrza Matsumury, który podkreśla, że nóż jest od tego, by nim długo i wygodnie pracować.